taxi

Magunkról |   Szolgáltatások | Autópark | Tarifák | Kapcsolat
 
  taxi logo, taxi szolgálltatás

Link-Partner
taxi debrecen, személyszállítás
xxx
            Untitled Document
Magunkról:

Kulcsár taxiTörténet
1982-en alakult egy helyi taxitársaság gépkocsivezetőiből, majd 2002 márciusában alakult át Kulcsár József vezetésével a megujúlt Hajdú Taxi. A régi hagyományokra építve, utasbarát taxi szolgáltatásokban gondolkodva, alakította ki szolgáltatsait.

Az igényt látva és az "utasbarát szolgáltatás" szlogent komolyan véve akadtak követői.

Jelszavuk:
"A kölcsönös előnyökön alapuló üzlet a jó üzlet"


Utazzon:

  • nagy, tágas, kényelmes, lékondiconált taxiban

Mi azért ruháztunk be a taxiipar legmagasabb kategóriájú autóiba, hogy kényeztessük utasainkat és, hogy ezt mennyire komolyan gondoljuk az is bizonyítja, hogy mi is ugyanazért a taxi tarifáért dolgozunk, mint a kiskategóriás autóval dolgozó társaink. Éjjel-nappal a lakosság szolgálatában dolgozunk.

A Hajdú Taxi 40 éves története
A szocializmusban 1981 októberében alapította 3 kisiparos – ma egyéni vállalkozónak nevezik – akik a 6-os AKÖV utódjától a Volán taxitól igazoltak át alapították meg Debrecen város első magán taxitársaságát.

Az ötlet megálmodói, kivitelezői: Kovács Sándor, Áncsán Mihály, Miklós András
Nagyon hamar követőkre találtak és 22-es lettek. Ebben az üzletágban szerzett tapasztalatuk sarkallta őket, hogy költség takarékosabban és hatékonyabban kell dolgozni. Nagy előrelépés volt amikor Erzsike néni családjával szerződést kötöttek egy taxi telefonos és rádióközpont létrehozásáról. Ismerve az akkor idők taxiszolgáltatását ez nagy jelentőségű előrelépés volt.
Így most már az 54 db Volán taxinak méltó versenytársa lett a városban. látva ezt akkor „maszek” taxisnak hívott kollégák jelentkezésével és belépésével hamar felduzzadt a létszám.
Híre ment, hogy ez nem is olyan rossz tevékenység és megjelentek az engedély nélkül dolgozók. Ma ezeket Uber taxinak hívják a világban, akiket kitiltottak Magyarországtól mivel nem feleltek meg a jogszabályi követelményeknek.

Kb. egy év múlva alakult meg a következő taxitársaság és utána a többi. Még a ’80-as évek második felében eltérő időben volt két kiválás, amivel munka és létszám is távozott.
Erős és stabilan álló társaság lévén kiheverte a kilépéseket és a címvesztést.
A város elsőszámú csapatává tették a lelkes kollégák és a stratégiailag fontos címlista és mindezt szervező és irányító vezetés.
A címlista az alábbi megrendelőkből állt össze: Klinikák, Bartók-Bem téri korházak, SZTK rendelő, szállodák, az akkori kisebb-nagyobb vállalatok, éttermek-discok-kocsmák. Sok helyen saját telepítésű CB rádiók voltak. Ez egy elfogadható megélhetést biztosított az akkor ebből a tevékenységből élőknek míg el nem jött 1990 amikor is két-három év alatt több mint 1.5 millió ember lett Magyarországon munkanélküli. Ennek az lett a következménye, hogy nagyon sok kényszervállalkozó és rokkantnyugdíjas felduzzasztotta a taxis létszámot. Ezzel az ellentétes oldalon lecsökkent az utas létszám. Így keserves lett a megélhetés. Az 1990-es év első felében volt amikor tíz társaság is működött kisebb-nagyobb létszámmal. Ez hamar lefeleződött letisztulva a kép mivel az életképtelen kisebb csapatok beolvadtak a nagyobbakba. A ’90-es évek elején volt egy jó ötletnek látszó terve, ami a negatív árverseny hatását csökkentette volna. Ez nem volt más, mint egyesülni egy másik társasággal. Az egyesülés kidolgozását tett követte, ami sajnálatos módon két nap után az ellenzők erejét megmutatva nem jött létre. Ekkor felgyorsult a taxitársaságok közötti árverseny, ami odavezetett 1993 őszen, hogy a 67 főből álló csapat 1999 októberére 12 főre csökkent hat év rossz menedzselésének köszönhetően. Ez a maradék 12 fő nem tudta fenntartani az irodát a rezsivel és a diszpécserekkel.
Mellesleg az üzlettulajdonosok kihasználták a taxitársaságok üzletszerzési harcát, ami a taxisok által fizetett 5-6 nullára végződő összeg volt évente üzlet bejárata elől bonyolított fuvarok nagyságának megfelelően.

A következmény az lett, hogy 12 fő beolvadt két címkiadó iroda tulajdonosának csapatába és a Hajdú Taxi 1999 októberében megszűnt.
A város címerében lévő Főnix madárhoz hasonlóan 2002 márciusában feltámadt és újra zászlót bontott Hajdú Taxi név alatt 7 fő. Kulcsár József levédette.
Az 1981-ben megalakult csapat jó hírnevét öregbítik tovább a ma is itt dolgozó kollégák.

 

Magunkról      
© 2006 Hajdú Taxi
 
taxi email